لاتكس چگونه حساسيت ايجاد ميكند لاتكس چگونه حساسيت ايجاد ميكند .

لاتكس چگونه حساسيت ايجاد ميكند

بهترين فصل براي تور گرجستان چه فصلي مي باشد

تور ارزان گرجستان به دليل قرار گرفتن در ميان قاره اروپا و آسيا ميتواند تجربه ويژه اي براي توريستها ايجاد كند.ساخت  تاريخي و تاريخ قديمي اين سرزمين در امتداد پيشرفت   فرزندان جديد اين كشور توانسته شرايط جالب و ديدني را براي مسافران ايجاد كند.گفتني مي باشد .

سياست

پس از استقلال گرجستان در سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱)، ادوارد شواردنادزه وزير خارجه پيشين شوروي، به عنوان نخستين رئيس جمهور كشور برگزيده شد. گرجستان از همان زمان برسر جمهوري‌هاي خودمختار اوستياي جنوبي و آبخازيا با روسيه اختلاف داشت، چرا كه روسيه اجازه نمي‌داد كه گرجستان، حاكميت خود را در اين دو منطقه اعمال كند؛ ولي به دليل ضعف گرجستان و نيز نزديكي دولت وقت - به ويژه شخص شواردنادزه - به روسيه، اين كشور تن به مصالحه با روسيه داد و پذيرفت كه در امور جمهوري‌هاي خودمختار اوستياي جنوبي و آبخازيا دخالت نكند و با حضور نيروهاي روسي در اين دو منطقه مخالفتي نداشته باشد.

اما پس از انقلاب گل رز در سال ۱۳۸۲ در گرجستان كه با پشتيباني آمريكا صورت گرفت و منجر به بركناري دولت متمايل به روسيه و روي كارآمدن دولت غربگراي ميخيل ساآكاشويلي شد، اوضاع سياسي اين كشور دگرگون شد. دولت جديد سياست دوري از روسيه و نزديكي به غرب (به ويژه آمريكا) را در پيش گرفت. همچنين اين كشور خواهان عضويت در اتحاديه اروپا و ناتو شد. در سال ۲۰۱۵ ميلادي گرجستان با برداشتن رواديد در منطقهٔ قفقاز و گسترش تجارت در اين منطقه بار ديگر به روسيه تمايل نشان داد. اما گرجستان به وسيلهٔ رزمايش خود با انگليس و آمريكا بار ديگر تخم نفاق و كينه را ميان خود و روسيه كاشت و اوضاع منطقه را بغرنج‌تر نمود. در آخرين نظر سنجي كه توسط رسانه‌ها صورت گرفته است ۷۵ درصد مردم گرجستان خواهان آرامش و ثبات در منطقه به دور از حضور نظاميان ناتو هستند.

در مرداد ۱۳۸۷ و همزمان با بازي‌هاي المپيك تابستاني ۲۰۰۸ پكن، ارتش گرجستان براي بازگرداندن اوستياي جنوبييا همان سامچابلو به خاك خود، به اين منطقه يورش برد كه با واكنش شديد روسيه مواجه شد و مجبور به عقب‌نشيني شد. اكنون روسيه و چندي از كشورهاي كمتر به رسميت شناخته شده جز كشورهايي هستند كه استقلال دو منطقهٔ آبخازيا و اوستياي جنوبي را به رسميت شناخته‌اند و روسيه با حضور نيروهاي خود در اين دو منطقه، عملاً كنترل آنها را در دست دارد. به گفتهٔ مقامات روسيه: اين كار به گرجستان نشان داد كه تا چه حدي پاي خود را از گليم اش دراز كند. برخي كشورها اين اقدام روسيه را محكوم و روسيه را تحت فشارهايي قرار دادند و توسط كارشناسان عنوان شد كه روسيه به زودي مجبور به عقب‌نشيني از موضع خود خواهد شد. اما چندي بعد از درگيريهاي پيش آمده در قره باغ اين غربيها بودند كه از موضع خود كنار رفته و تسليم شدند. پس از بحران اوكراين ۳ منطقه از اوكراين جدا و تحت كنترل روسيه درآمد. هم اكنون روسيه حدود ۴۰ منطقهٔ خودمختار را در سراسر جهان تحت كنترل دارد و پيش بيني مي‌شود كه اين ارقام با درگيرهاي موجود در جهان تا سال ۲۰۲۵ به ۸۵ منطقه برسد كه ۴ برابر بيشتر از مستعمره‌هاي حال حاضر انگليس است.

اميدواريم كه تور لحظه آخري گرجستان به شما خوش بگذرد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۲۴:۰۴ توسط:erweqw موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :